A világ legszebb otthonai. Na de ez?

A magyar közízlés olyan, amilyen. A lakáskultúra, az otthonok esztétikai minősége lehangoló. A magyar ember, ha lakást vásárol vagy felújít, telve önbizalommal, a saját kezébe veszi a dolgokat. Belsőépítészt, lakberendezőt, csak elenyésző kisebbség alkalmaz. Majd a mama berendezi a kérót, “jó az ízlése és különös érzéke van a szép dolgokhoz”, a múltkor például a Lalikának horgolt egy gyönyörű ágyterítőt a Fürge Ujjakból. Hogyan kezd hozzá a háziasszony a feladathoz? Általában megveszi az összes siralmas magyar lakberendezési lapot és bejárja az összes gagyi bútorboltot. Aztán ezekből összebarkácsol valamit.  A végeredmény általában lehangoló. Azt azonban nehezen tudom megérteni, hogy egy magára valamit is adó oldal, miért promótál egy feltehetően eladásra váró, kritikán aluli módon berendezett, szemmel láthatóan sosem lakott 140 nm-t, a világ legszebbnek mondott otthonai között. A Life & Style szerint ez a budapesti luxus. Ez nem luxus, ez kaki. A konyha álposztmodern bútora tizenöt évvel ezelőtt sem állta volna a kritikát- vagy mondjuk inkább azt, hogy ezt tudja ma egy magyar bútorgyártó? Igazán szép megoldás a konyhabútorból távozó zománcozott kéménycső és a felette tekergő réz gázcső. A nappali két kanapéját talán már a lakberendező is szégyellte, ezért teríthette le fekete drapériával, amit gondolom, egy ravatalozóból kölcsönöztek a fotózáshoz. A fürdőszoba egyes alá, a háló szintén, ócska filléres franciaágyával és a lakás egyetlen “díszével”, a vadonatúj “rokokó” tükörrel együtt. Az étkező csőbútora, az üres IKEA könyvtartó a tv- állvány felett, mind-mind az igénytelenség “szép” példái. A lakás ékessége egy űrcsillár, ami az Orion űrhajót támadó ellenséges űrflottára hajaz. Az étkező asztal meg van terítve. Kinek? Talán annak a baleknek, aki majd ezt benyalja, mint luxust? Végül is bent van a világ legszebb otthonai között, igaz csak a Life & Style szerint. A boldog vevő rögtön asztalhoz ülhet és íziben meg is eheti, amit főzött. Soha sem értettem, hogy miért tudja a szakmaiságot felülírni a lé? Miért járatja le magát a szerkesztő, az újságíró, a mit tudom én kicsoda, egy ilyen átlátszó, röhejes lakáshirdetéssel? És akkor visszajutunk oda, hogy a háziasszony mintákat keres. És nem az AD-t veszi, hanem a Life & Style-t és társait nézegeti. A mintaadóknál kezdődik a lakberendezés drámája és egyelőre ott is végződik, mert azt a silányságot, amit promótálnak, azt kapják vissza leközölhető hazaiként. Ja, és a lakberendezőt kéretik bizonytalan ideig, fizetés nélküli szabadságra küldeni.

A világ legszebb otthona?

About these ads
  1. No trackbacks yet.

Hozzászólás

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Követés

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 28 követőhöz

%d honlapszerkesztő ezt szereti: