A Titanic zenekara

Szerettem volna írni a Nyolcakról, de csak a Négyek jutnak eszembe. Szerettem volna írni az aukciókról, de csak azokat látom, akiknek a lakását árverezik a fejük fölül. Szerettem volna írni a Vígről, de csak a szomorúságról tudnék és arról, hogy politikai biztosok ellenőrzik a színházakat. Szeretnék írni tehetséges emberekről, de csak a tehetségtelen kerül helyzetbe. Szeretnék írni hősökről, de csak seggnyalókat látok. És el akartam mesélni, hogy mennyire féltem gyerekkoromban a sötétben. És most, most arról kéne írnom, hogy 50 év után újra félek. Félek a holnaptól, féltem a családomat, féltem a szeretteimet, féltem a barátaimat és féltek minden honfitársamat, akiket a féktelen téboly ellehetetlenít. És félek attól, hogy lesz még rosszabb. Úgy döntöttem, erről nem akarok írni. De most, úgy érzem a Nyolcakról se tudok. Nem tudom eldönteni helyénvaló- e úgy csinálni, mintha mi sem történne és tenni a dolgunk, már ha nekem egyáltalán az a dolgom, hogy művészetről írogassak. Kicsit olyan ez, mint a Cabaret Liza Minellivel. Mi a helyes? Játszani, amíg lehet vagy azt mondani, ez már nem játék, ez nem a játék ideje. Nem tudom, hogy akarok e a Titanic zenekara lenni és várni, amíg a jeges ár lemos a színpadról. Mi legyek? festő? galériás? csálinger Londonban? menekült Kanadában? vagy vadakat terelő juhász? esetleg gyapottermesztő Csongrádban? Ma még nagy a választék, de ki tudja, meddig? Csak a Jóisten.

    • B.Edy
    • 2011 11 28

    Köszönöm!
    Éppen a minap zongoráztam végig ezen a vonalon jómagam is gondolataim megannyi dallamát.
    És mivel hiszem, mert gyerekeim még elhiszik nekem, hogy ha megfogom a kezüket, akkor nem kell félni a sötétben.
    Mert hiszem, hogy lesz jobb is ez a világ.
    Mert hinnem kell, mert az nem lehet, hogy nem lesz…
    A minap akadt a kezembe ez a pár sor, és úgy érzem ide vág.

    Nem bírta hát… – Dési Huber István emlékére (1944)

    ‘Ember vigyázz, figyeld meg jól világod:
    ez volt a múlt, emez a vad jelen, –
    hordozd szivedben. Éld e rossz világot
    és mindig tudd, hogy mit kell tenned érte,
    hogy más legyen.’

    És Köszönöm, hogy nem csak én teszem, hogy ez ne legyen!

    Edy

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

