Állítsátok meg a földet …

Ötvenkettedik születésnapom alkalmából a barátaimat egy haiku kötettel ajándékoztam meg. Ötvenkét verset válogattam a sajátjaimból, amit tradicionális japán kötésben prezentáltam. A haiku egy japán zen tradíció, sajátos versforma, három sor, öt szótag, hét szótag, öt szótag. A kötetben ez volt az első vers:

Nem voltam sehol
Nem is leszek, hol?mikor?
Sehol, semmikor.

A haiku egy kép, egy hangulat, múlékony, mint a pillanat, olyan, mint egy lábnyom a tengerparti homokban, amit a következő pillanatban elmos a víz. Én ezért szeretem. Nem magyaráz, nem ír körül, a lényeget próbálja megragadni. Tünékeny, mint mi magunk. Nyomot hagyni a világban? Illúzió. Elmos mindent az idő árja egy pillanat alatt. Nincs semmi állandó, minden változik, nincs ego, azaz szilárd én, hiszen az is pillanatról pillanatra változik, már nem az vagyok, aki tegnap voltam, pláne nem az, aki húsz éve. Az ember csak egy változó tudatfolyam. Az én pedig a tudat kreációja, amihez persze körömszakadtáig ragaszkodik. Aztán belebonyolódunk a dolgokba, az én és más problémájába, ezt kedvelem, azt meg utálom, stb stb. Pitiáner sztorik. Az űrállomásról nézve a Földet az egész értelmezhetetlenné válik. Az egész csak egy habos-babos kék golyó. Ki az a Kováts Lajos? Milyen ország? Milyen miniszter? Szánalmas az egész. Jó lenne néha ellátogatni a Holdra és ott felnézni az égre, onnan végképp röhejes, akkorák se vagyunk, mint egy bacilus. Én mostantól havonta megyek a Holdra, jól kiröhögöm magam egy-két nap alatt, aztán visszajövök pattogni, mert amilyen hülye vagyok, hiányozna ez az idióta prolivircsaft. Dehogy hiányozna, csak azt hiszem. Na, inkább azt hiszem, hogy mostanra teljesen összezavarodtam. Na mindegy, úgyis minden belül dől el, úgyhogy tök mindegy, hogy megyek-e vagy maradok, mert belül ugyanaz lesz ott is, mint itt. Szóval a probléma az ön készülékében van. Persze azért nem egészen, de majdnem. Már mint a jövés menés.

Fürdik a guppi,
a parton macska kószál,
mancsán bikini.

  1. No trackbacks yet.

Vélemény, hozzászólás?

